Wij maken graag de bevoegdheden van de  onze schepenen bekend.
Op 14 oktober behaalde we opnieuw een absolute meerderheid .

ARTIKEL HLN : 19/11 Wouter Demunck

Bevoegdheden van schepenen bekendgemaakt

Geert Daems begint aan een nieuwe ambtstermijn als burgemeester en krijgt eveneens de bevoegdheden burgerzaken, financiën, OSR (noodplanning, politie, brandweer), algemene coördinatie/secretariaat en integrale kwaliteitszorg.

Elien Bergmans blijft eerste schepen en zal instaan voor AGB, sportdienst, cultuur, evenementen, onderwijs, lokale economie, industrie, landbouw, gewone tewerkstelling en IBO.

Ook Joost Verhaegen breit een vervolg aan zijn carrière als schepen en zal verantwoordelijk zijn voor kerkfabriek, mobiliteit, openbare werken, nutsvoorzieningen en energie, waterlopen, patrimonium, technische dienst en trage wegen.

Hilde Van Looy blijft eveneens op post en wordt schepen van kermis, (on)roerend erfgoed, toerisme, personeel, preventie, huisdieren en wilde dieren, milieu en duurzaamheid en omgeving.

Daarnaast maken ook twee nieuwe namen hun intrede in het schepencollege. De 22-jarige Kato Laeremans zal zich bekommeren om communicatie, ICT, bibliotheek, jeugd en de seniorenraad. Ook Saskia Luyten is een nieuwkomer. De 33-jarige dame wordt bevoegd voor senioren, personen met een handicap, ontwikkelingshulp, welzijn en sociale tewerkstelling. Zij wordt tevens de voorzitster van het Bijzonder Comité van de Sociale Dienst.

Gemeenteraadslid Elias De Wever wordt vanaf januari 2019 dan weer de nieuwe voorzitter van de gemeenteraad.

Van links naar rechts: Hilde Van Looy, Saskia Luyten, Kato Laeremans, Geert Daems, Joost Verhaegen en Elien Bergmans