Zaal Vloeikens heeft nieuw en ruimer sanitair

‘Er was nood aan een meer toiletten én aan een rolstoeltoegankelijk toilet. De vrijgekomen ruimte kan dienstdoen als babyverzorgings- en borstvoedingsruimte’, vertelt schepen Anja Leflot.

De zaal wordt immers frequent verhuurd voor babyborrels. De werken werden uitgevoerd door eigen gemeentepersoneel. In een ver verleden werd de zaal beheerd door de school. Nu verhuurt de gemeente de zaal. De tarieven zijn overigens éénvormig voor de parochiezalen van Hulshout en Houtvenne en het Gemeenschapscentrum IJzermael in Westmeerbeek.

De grote zaal huren kost €15 voor een vergadering, €50 voor een activiteit van maximum 5 uur en €140 euro voor andere activiteiten per dag. Zaal Vloeikens kan niet voor fuiven of nachtelijke feesten gebruikt worden.

Tot half november 2017 vonden er in Zaal De Vloeikens 16 vergaderingen, 17 babyborrels, 10 familiefeesten en 7 communiefeesten plaats. Daarnaast waren er nog een tiental andere evenementen, zoals wandelingen of lmvertoningen.

Concreet vindt er elke anderhalve week een feest plaats in de zaal. En dat tegen democratische prijzen.