Nieuwe start  site schoolstraat

Na grondige renovatie is de site Schoolstraat helemaal klaar. De officiële opening vond plaats op 21 april.

Jong en oud genoten onder een stralende hemel van een een hapje en een drankje en zagen hoe kinderburgemeester Arne Verduyckt en Freya Daems, voorzitter van de jeugdraad, de speelplaats openden. Later vertelde onze burgemeester, Geert Daems, over de totstandkoming van de gerenoveerde site. Hij haalde nog enkele leuke anekdotes boven over zijn tijd op de jongensschool die er vroeger stond. Fanfare De Vredegalm sloot de dag muzikaal af.

Historische site
In 1976 sloot door een gebrek aan leerlingen de voormalige jongensschool de deuren. De leerlingen ver-dwenen en het schoolgebouw kreeg een tweede leven als vaste stek voor Chiro, fanfare, KLJ, Gezinsbond en Okra. Voor de nieuwe invulling van het project zat het bestuur van in het begin, zo’n tien jaar geleden al,
regelmatig samen met de verschillende verenigingen die op de site waren gevestigd. Gezinsbond en KLJ de-
len het rechtse gebouw. De Chiro bouwde eerder al een nieuw lokaal achteraan op de site. De open ruimte tussen de gebouwen wordt benut als ontmoetingsplaats voor sport, spel en ontspanning. De fanfare krijgt in het nieuwe gebouw een lokaal op de eerste verdieping, met aanpalend een vergaderzaal. Opberg-ruimte voor de gebruikers is er op het gelijkvloers. De kosten werden geraamd op € 1.127.477,93 (incl. btw)