Kinderen hebben veilige speelruimte nodig. Binnenkort kunnen de jongsten onder ons zich zowel in Westmeerbeek, Houtvenne als Hulshout uitleven in een speeltuin. Zo maakt CD&V een belofte waar.

‘Aan het begin van deze legislatuur beloofden we elke deelgemeente een speeltuin’, vertelt schepen van jeugd Elien Bergmans. ‘Westmeerbeek heeft er al een en weldra wordt er een geopend op de site Schoolstraat in Houtvenne. Ook aan het sportpark in Hulshout komt een speeltuin.’ De nieuwe speeltuinen kwamen er in samenspraak met zowel de jeugdraad als de kindergemeenteraad. ‘Zij mochten de binnengekomen ontwerpen mee beoordelen.’ Zo moesten de nieuwe speeltuinen aan een aantal voorwaarden voldoen, vervolgt onze schepen: ‘de speeltuinen moeten ontdekmogelijkheden met natuurlijke en avontuurlijke speelelementen bieden die de motorische ontwikkeling van kinderen stimuleren. Dat werd gevraagd bij het uitschrijven van de opdracht. De verschillende speelimpulsen, zoals klimmen, klauteren, balanceren, evenwicht, ontdekken, ..  zijn bovendien geschikt voor twee doelgroepen: van 0-6 jaar en van 7-12 jaar.’

Als CD&V vinden wij het belangrijk dat Hulshout een gemeente is waar kinderen de ruimte hebben om te spelen in een veilige omgeving.
Door het inrichten van deze speeltuinen zorgen we voor de juiste infrastructuur.
schepen Elien Bergmans