Geert Daems

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Lid Afdelingsbestuur, Gemeenteraadslid, Schepen, Burgemeester

• Geboortedatum:

1 juli 1964

Geert Daems doet al 30 jaar aan politiek. Dat levert ervaring en bagage op, die het makkelijker maken dossiers te begrijpen. Geerts favoriete plekje in de gemeente is de grote oude treurbeuk op de Schoolsite in Houtvenne, een merkwaardige boom met veel aantrekkingskracht voor mens en dier. De boom herbergt jeugdherinneringen: Geert liep er school en vertoefde er veel als lid en leider van de Chiro.

Zijn politiek engagement is dan ook ontsproten vanuit het verenigingsleven, idealisme en de wil om actief verantwoordelijkheid te dragen. In een volgende legislatuur wil Geert de Fortbossen en de omgeving van het Bergske aan de Grote Nete weer toegankelijk krijgen. Het Bergske zou een ontmoetingslocatie kunnen worden. Een soort bezoekerscentrum. In 1975 werd hier nog een groot deel van de film Pallieter opgenomen.

Verder wil hij Hulshout toeristisch meer op de kaart zetten door beschikbare troeven, zoals het prachtige park van het kasteel Hof Ter Borght en de groene bewegingsgordel langs onze Grote Nete samen met het Bergske te accentueren.

Tot slot ambieert Geert de restauratie van de pastorij van Houtvenne, mét een nieuwe maatschappelijke invulling.